تاریخ دندانپزشکی به روایت تصویر (۲)

By February 19, 2021 No Comments

جراح دهان ایتالیایی و استخوان فک دروغین!
این تصویر جراح فک و صورت استرالیایی را در حال نمایش استخوان فک یک حیوان نشان می‌دهد. این جراح سعی دارد وانمود کند استخوان را از دهان بیمار بازیگری که کنارش نشسته خارج کرده است. همان‌طور که در بسیاری از عکس‌های تاریخی دندانپزشکی می‌بینیم، اینجا هم جمعیتی دور دندانپزشک جمع شده و با تعجب به کارش نگاه می‌کنند.
dental_history_italian_dentist_extracting_jaw

دندان‌کش مملکت!
طرحی از ادوارد دایتون (Edward Dighton) نقاش انگلیسی که بین سال‌های ۱۸۲۲ تا ۱۸۵۳ میلادی می‌زیست. این تصویر، آهنگری را نشان می‌دهد که با انبر و با کمک هر دو دستش دندان بیمار را می‌کشد و دستیارش سر بیمار را در دست گرفته است.
منبع: وبسایت انجمن دندانپزشکی بریتانیا
the county tooth drawer

دستگاه رادیولوژی دندانپزشکی در سال ۱۹۰۰
ظاهراً در آن زمان بحث حفاظت بیمار و پرسنل در برابر اشعه ایکس هنوز مورد توجه قرار نگرفته بود.
منبع: Science Source
old x-ray

ابزار کشیدن دندان در آمریکا مربوطه به ۱۸۹۵
منبع: وبسایت موزه دندانپزشکی مجازی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه پاسیفیک
ancient tooth extraction tool

تصویری از تبلیغ شربت خانم وینسلو
این شربت که اواسط قرن نوزدهم در بریتانیا و آمریکا به طور گسترده و بدون نسخه فروخته می‌شد، حاوی موفین سولفات، سدیم کربنات و محلول آمونیاک بود و برای تسکین انواع دردها، به خصوص درد دندان به کار می‌رفت.
dental_history_winslows_soothing_syrup

قطره کوکائین، مسکن دندان درد کودکان
در سالیان دور برای آرام کردن کودکانی که در حال دندان درآوردن بودند از انواع و اقسام معجون‌ها استفاده می‌کردند که یکی از آن‌ها قطره‌های کوکائین بود. این در حالی است که استفاده از این قطره‌ها امروز برای افراد زیر ۲۱ سال غیرقانونی است!
dental_history_cocaine_teething_drops (1)

جراح دهان ایتالیایی و استخوان فک دروغین! این تصویر جراح فک و صورت استرالیایی را در حال نمایش استخوان فک یک حیوان نشان می‌دهد. این جراح سعی دارد وانمود کند استخوان را از دهان بیمار بازیگری که کنارش نشسته خارج کرده است. همان‌طور که در بسیاری از عکس‌های تاریخی دندانپزشکی می‌بینیم، اینجا هم جمعیتی دور …