خانه | ایمپلنت | ایمپلنت دندان کره ای
آنچه می خوانید! ...

در رابطه با ایمپلنت دندان کره ای چه می دانید؟ آیا از متقاضیان ایمپلنت ساخت کره هستید؟ برای آنکه در این زمینه اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید تا بخش پایانی این مطلب همراه ما باشید.

ایمپلنت به عنوان یکی از بهترین و اصلی ترین روش های ترمیم دندان از اجزای مختلفی تشکیل می شود که اجزای تشکیل دهنده آن در کشور های مختلف جهان با برندهای گوناگون تولید می گردد. کیفیت و ویژگی های قطعات ایمپلنت که در هر کشور ساخته می شوند با کشورهای دیگر متفاوت است و همین موضوع موجب شده تا یک رده بندی جهانی برای ایمپلنت تولید شده در کشورهای مختلف جهان در نظر گرفته شود.

کره به عنوان یکی از کشورهای فعال در زمینه ساخت ایمپلنت در بین گروه های آسیایی تولید کننده ایمپلنت دندان قرار می گیرد و رتبه سوم جهانی به آن اختصاص داده می شود. در ادامه از زوایای مختلف ایمپلنت کره ای را مورد بررسی قرار می دهیم.

ایمپلنت کره ای

به تمامی برندهای ایمپلنت که در کشور کره ساخته می شوند ایمپلنت کره ای می گویند. ایمپلنت های ساخته شده توسط کشور کره از شرایط خوبی برخوردار هستند و گزینه نسبتاً مناسبی برای ترمیم دندان محسوب می شوند و همطونان عزیز ما در ایران می توانند با شرایط ایده آل از برندهای ایمپلنت کره استفاده کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

ایمپلنت های کره ای همانند ایمپلنت هایی که توسط کشورهای دیگر در جهان ساخته می شوند از استحکام کافی در فک برخوردار هستند و سازگاری خوبی با فک و بدن انسان دارند.

این نوع ایمپلنت در کشور ما نسبت به برندهای اروپایی و آمریکایی قیمت مناسب تری دارد و متقاضیان می توانند با صرف هزینه مناسب از آن استفاده کنند.

انواع ایمپلنت کره ای

ایمپلنت در کشور کره نیز همچون سایر کشورهای جهان با برندهای مختلف تولید می شود که اصلی ترین و معروف ترین برندهای ایمپلنت کره ای از قبیل زیر شناخته می شوند:

ایمپلنت دندان کره ای دنتیس

ایمپلنت دنتیس یکی از معروف ترین و مطرح ترین برندهای ایمپلنت ساخت کره است که ساخت و تولید آن از سال 2005 در کره توسط شرکت دنتیس آغاز شد. شرکت دنتیس از با کیفیت ترین مواد اولیه و بهره گیری از بهترین فناوری ها این نوع ایمپلنت را تولید می کند.

ایمپلنت دندان کره ای اوستم

اگر به دنبال بهترین ایمپلنت دندان کره ای هستید، ایمپلنت اوستم نیز برای شما یک انتخاب مناسب خواهد بود. زیرا این برند از بدنه هیدروفیلیک برخوردار است و استفاده از آن برای کسانی که استخوان های ضعیف دارند بسیار مناسب است. علاوه بر آن باید اشاره کنیم که ایمپلنت اوستم از استحکام بالایی برخوردار است و فشار بالایی را تحمل می کند. این نوع ایمپلنت با سرعت زیادی به استخوان فک جوش می خورد و از پروتز های بزرگ دندانی به خوبی پشتیبانی می نماید. ویژگی های این نوع ایمپلنت موجب می شوند که از آن به صورت گسترده در خصوص ترمیم دندان ها استفاده شود.

ایمپلنت دندان کره ای دیو

در رابطه با ایمپلنت کره ای باید به برند دیو یا DIO نیز اشاره داشته باشیم. برند دیو از معروف ترین برندهای کره ای ایمپلنت است که در حال حاضر بیش از 60 کشور جهان از آن استفاده می کنند و نمایندگی های این برند در کشورهای مختلف وجود دارد. ایمپلنت های دیو جزو معدود برندهایی است که با سر توپی ساخته می شود و از ویژگی هایی برخوردار است که آن را از سایر برندها متمایز می کند.

ایمپلنت دندان کره ای مگاژن

ایمپلنت مگاژن نیز از دیگر برندهای کره ای است که از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است که از سال 2002 تولید آن در جهان آغاز شده است. این برند در کشور ما دارای نمایندگی رسمی و قانونی است که متقاضیان می توانند با خیال آسوده آن را تهیه کنند.

لازم به توضیح است که ایمپلنت مگاژن از تأییدیه FDA و CE نیز برخوردار است و علاوه بر آن تأییدیه معتبر IMED را نیز به خود اختصاص داده است. با این وجود در شرایط ایده آل می توان از ایمپلنت دندان کره ای مگاژن در ایران استفاده کرد.

ایمپلنت دندان بایوتم biotem

ایمپلنت بایوتم از دیگر برندهای معروف ایمپلنت دندان کره ای است که در رده های بالا و مرغوب قرار می گیرد. تولید این برند از ایمپلنت از سال 2006 آغاز شده است و تا کنون جایگاه بسیار خوبی در سطح جهانی از آن خود کرده است؛ به گونه ای که تأییدیه CE در سال 2009 به این برند اختصاص داده شده است و علاوه بر آن FDA و IMED نیز به آن ارائه داده شده است. تمامی این مسائل نشان دهنده میزان مرغوبیت و کیفیت ایمپلنت بایوتم هستند.  لازم به توضیح است که شرکت بایوتم دارای یک تیم تحقیقاتی بسیار حرفه ای و متخصص در زمینه تولید ایمپلنت است که این تیم به شرکت بایوتم کمک می کند تا از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا برای ساخت ایمپلنت بهره ببرد. به همین دلیل برند بایویتم بسیار با کیفیت است و در ایران نیز قابل استفاده است.

ایمپلنت دندان cis

در خصوص ایمپلنت دندان کره ای باید به برند CIS نیز اشاره داشته باشیم. این برند با کمک به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته می شود و مطابق با استانداردهای جهانی است. استفاده از برند CIS موجب می شود که نیاز به ایجاد جراحت در لثه به حداقل برسد؛ از سوی دیگر کیفیت این نوع ایمپلنت کره ای بسیار بالا است و همچون موارد دیگر ذکر شده تأییدیه های جهانی FDA و CE نیز به آن اختصاص داده شده است. علاوه بر آن برند CIS از تأییدیه سازمان غذا و داروی کره GMP نیز برخوردار است.

روکش ایمپلنت دندان کره ای

روکش ایمپلنت که جایگزین تاج دندان طبیعی می شود از اصلی ترین بخش های تشکیل دهنده آن است که بعد از قرار گرفتن آن در دهان سایر بخش های ایمپلنت دیده نمی شوند. از این رو کیفیت روکش ایمپلنت بسیار مهم است و به عنوان یک موضوع حائز اهمیت به آن توجه می شود. روکش های ایمپلنت کره ای متفاوت هستند که یکی از معروف ترین و بهترین آنها تحت عنوان SEWON MEDIX شناخته می شود. این برند از روکش ایمپلنت بسیار با کیفیت است و گواهینامه KGMP به آن اختصاص داده شده است.

به همین دلیل در کشور های مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی به وفور از این برند روکش ایمپلنت استفاده می شود و در ایران نیز دسترسی به آن بسیار آسان است.

ایمپلنت دندان کره ای
ایمپلنت دندان کره ای

طول عمر ایمپلنت دندان کره ای

از مهمترین مسائلی که از سوی متقاضیان ایمپلنت دندان مورد توجه قرار می گیرد باید به طول عمر ایمپلنت دندان کره ای اشاره کرد. طول عمر ایمپلنت در برندهای مختلف یکسان نیست و هر برند از میزان ماندگاری و دوام متفاوتی برخوردار است. ایمپلنت های کره ای با برندهای مختلف اغلب با برندهای اروپایی از نظر میزان طول عمر رقابت می کنند که از این رو در مقایسه با برندهای آسیایی ایمپلنت به کره رتبه بالاتری اختصاص داده می شود.

طول عمر ایمپلنت دندان کره ای با برند آن مرتبط است اما به صورت کلی میانگین میزان دوام و ماندگاری برندهای ایمپلنت دندان کره ای از 5 سال الی 20 سال است. هر چه قدر متقاضیان از دندان های خود بعد از ایمپلنت بهتر مراقبت کنند و بهداشت دهان و دندان را بیشتر رعایت نمایند طول عمر ایمپلنت دندان کره ای نیز برای آنها افزایش می یابد.

مزایا و معایب ایمپلنت کره ای

اکثر متقاضیان ایمپلنت سعی بر آن دارند که از مزایا و معایب ایمپلنت کره ای مطلع شوند. مهمترین مزایا و معایب ایمپلنت های ساخته شده در کشور کره از قبیل زیر هستند:

مزایا

  • برخوردار بودن از دوام و ماندگاری مناسب
  • سازگار بودن با فک و بدن انسان
  • استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها برای ساخت ایمپلنت کره
  • برخوردار بودن از تاییدیه های مختلف جهانی
  • برخوردار بودن از رتبه و جایگاه مناسب در جهان
  • رقابت با ایمپلنت های اروپایی
  • سهولت در دسترسی و استفاده از ایمپلنت دندان کره ای در ایران
  • برخوردار بودن از قیمت بسیار مناسب
  • تأمین زیبایی دندان ها و اصلاح طرح لبخند
  • ایجاد جلوه طبیعی در دهان
  • و…

معایب

  • گران قیمت تر بودن ایمپلنت دندان کره ای در مقایسه با ایمپلنت ایرانی
  • نیاز به صرف هزینه قابل توجه برای استفاده از آن در خصوص همه دندان ها
  • ماندگاری و دوام کمتر در مقایسه با ایمپلنت آمریکایی
  • امکان بروز عفونت در دهان
  • امکان ایجاد تغییر رنگ در روکش ایمپلنت های کره ای به مرور زمان
  • و…

قیمت ایمپلنت دندان کره ای

اگر از جمله افرادی هستید که قصد کسب اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان کره ای را دارید باید به شما عزیزان بگوییم که ایمپلنت های کره ای در مقایسه با ایمپلنت های آمریکایی و اروپایی از قیمت مناسب تری برخوردار هستند و از سوی دیگر در مقایسه با ایمپلنت های ایرانی و چینی گران قیمت تر می باشند.

در نتیجه کسانی که قصد استفاده از این نوع ایمپلنت دندان را دارند باید از عهده هزینه آن بر آیند. قیمت ایمپلنت کره بر اساس عوامل و فاکتور های مختلفی از قبیل زیر افزایش یا کاهش می یابد:

  • برند ایمپلنت تولید شده در کشور کره
  • تعداد دندان هایی که باید ترمیم شوند
  • روش اتصال روکش و پایه ایمپلنت
  • روش جراحی ایمپلنت
  • دستمزد دندانپزشک معالج
  • و…

تفاوت ایمپلنت کره ای با سایر برندها

ایمپلنت کره ای در مقایسه با ایمپلنت های آمریکایی و اروپایی قیمت مناسب تری دارد و با صرف هزینه مقرون به صرفه تر میتوان از آن استفاده کرد. با وجود آنکه ایمپلنت کره ای از نظر هزینه شرایط بهتری نسبت به ایمپلنت های آمریکایی و اروپایی دارد اما از نظر کیفیت در بسیاری از مواقع و با بسیاری از آنها رقابت و برابری می کند. به همین دلیل تقاضا برای استفاده از ایمپلنت دندان کره ای در میان مردم جهان بسیار بالا است و استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

نتیجه گیری

بر اساس تمامی مسائلی که در رابطه با ایمپلنت دندان کره ای در این مطلب برای شما عزیزان شرح دادیم میتوان به این نتیجه رسید که ایمپلنت دندان کره ای یک گزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای ترمیم دندان در ایران و سایر کشور ها است.

در نتیجه کسانی که قصد استفاده از برندهای کره ای را دارند با خیال آسوده میتوانند آن را مورد استفاده قرار دهند و از کیفیت و ویژگی های مناسب آن بهره مند گردند.

سوالات متداول

آیا هزینه ایمپلنت دندان کره ای را میتوان با بیمه پرداخت کرد؟

بسیاری از مردم کشور ما تحت پوشش بیمه هستند و از بیمه تکمیلی استفاده می کنند. این نوع بیمه هزینه های درمانی در زمینه های مختلف را تا سقف مشخصی در اختیار بیماران قرار می دهد و استفاده از آن موجب می شود که هزینه های درمانی برای افراد کم شود.

خوشبختانه در سال های اخیر امکان استفاده از بیمه تکمیلی در برخی از انواع آن برای ایمپلنت نیز فراهم شده است؛ از این رو کسانی که تحت پوشش بیمه های تکمیلی معتبر در کشور هستند امکان کاهش هزینه های درمانی خود را دارند و می توانند هزینه های ایمپلنت را تا سقف مجاز تعیین شده از سوی بیمه کاهش دهند.

ایمپلنت دندان کره ای برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت دندان با برندهای کره ای را میتوان برای کسانی مناسب در نظر گرفت که از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • افرادی که به دنبال ایمپلنت با کیفیت هستند
  • کسانی که از عهده هزینه ایمپلنت های کره ای بر می آیند
  • کسانی که می خواهند از ایمپلنت با کیفیت و با دوام استفاده کنند
  • افرادی که تحت پوشش بیمه تکمیلی معتبر هستند
  • کسانی که توانایی استفاده از ایمپلنت آمریکایی و اروپایی را ندارند
  • افرادی که می خواهند تعداد زیادی از دندان های خود را ترمیم کنند
  • افرادی که به زیبایی و طبیعی بودن چهره خود اهمیت می دهند
  • کسانی که دندان های خود را از دست داده اند
  • افرادی که دندان های آنها شکسته و یا لب پر شده باشد
  • و…

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان کره ای چیست؟

تمامی کسانی که از ایمپلنت کره ای و یا سایر برندهای ایمپلنت استفاده می کنند باید مراقبت های بعد از آن را رعایت نمایند. اصلی ترین مراقبت های بعد از ایمپلنت از قبیل زیر هستند:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان
  • استفاده مرتب از دهان شویه و مسواک
  • استفاده از نخ دندان
  • کاهش مصرف مواد غذایی رنگی
  • کاهش مصرف خوراکی های چسبناک همچون آدامس
  • پرهیز از شکستن خوراکی های سخت با دندان
  • جلوگیری از ضربه وارد شدن به دندان ها
  • پرهیز از استعمال سیگار و دخانیات
  • و…

چرا بعد از ایمپلنت دندان کره ای نباید سیگار مصرف کرد؟

سیگار و سایر انواع دخانیات به صورت کلی برای دندان ها و سایر بخش های بدن مضر هستند و باید از مصرف آنها پرهیز شود. بسیاری از افراد که از ایمپلنت استفاده می کنند بر این باور هستند که مصرف سیگار و دخانیات دیگر برای دندان های آنها مضر نیست در حالی که کاملاً برعکس است.

مصرف سیگار و دخانیات بعد از به کار بردن ایمپلنت کره ای می تواند باعث بروز تغییر رنگ در روکش ایمپلنت شود و موجب زرد شدن روکش ایمپلنت کره ای گردد. به همین دلیل باید از مصرف سیگار بعد از ایمپلنت کره ای پرهیز نمود.

از سوی دیگر لازم به توضیح است که مصرف زیاد سیگار بعد از ایمپلنت می تواند حتی موجب عفونت گرفتن دندان ها شود و شرایط دهان را تحت تأثیر قرار دهد.

ایمپلنت کره ای بهتر است یا ایرانی؟

ایمپلنت های ایرانی در مقایسه با ایمپلنت های کره ای از قیمت بسیار کمتری برخوردار هستند و استفاده از آنها موجب کاهش هزینه های درمانی می شود. اما از سوی دیگر کیفیت و میزان ماندگاری یا حتی زیبایی ایمپلنت های ایرانی در مقایسه با ایمپلنت دندان کره ای بسیار کمتر است؛ به همین دلیل استفاده از ایمپلنت کره ای گزینه بسیار مناسب تر و بهتری در مقایسه با ایمپلنت های ایرانی خواهد بود که در صورت استفاده از آن میتوانید از مزیت های این برند برخوردار شوید.

ایمپلنت دندان کره ای بهتر است یا دندان مصنوعی؟

دندان مصنوعی یکی از رایج ترین روش هایی بوده است که تا کنون برای ترمیم دندان استفاده شده است و همچنان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دندان مصنوعی از ایمپلنت کره ای ارزان قیمت تر است زیرا کیفیت آن پایین تر است و شرایط آن در مقایسه با ایمپلنت مناسب نخواهد بود. به عبارت دیگر استفاده از دندان مصنوعی موجب بروز مزاحمت در دهان می شود و در حین غذا خوردن یا صحبت کردن مشکل ایجاد می کند؛ در حالی که ایمپلنت فاقد این مشکلات است. از سوی دیگر ایمپلنت از نظر دوام و زیبایی شرایط بسیار بهتری دارد که تمامی این مسائل باعث می شوند تا استفاده از ایمپلنت کره ای در مقایسه با دندان مصنوعی مناسب تر باشد.

تفاوت ایمپلنت دندان کره ای با برندهای آمریکایی از نظر دوام:

ایمپلنت های کره ای از نظر میزان دوام و ماندگاری با ایمپلنت های آمریکایی متفاوت هستند. ایمپلنت های آمریکایی بهترین انواع ایمپلنت در جهان شناخته می شوند که رتبه اول جهانی را به خود اختصاص می دهند. برندهای آمریکایی از طول عمر و دوام بسیار زیادی برخوردار هستند به گونه ای که تا پایان عمر نیز میتوان از آنها بهره برد در حالی که ایمپلنت های کره ای نهایتاً به میزان 20 سال دوام و ماندگاری خواهند داشت.

رابطه ایمپلنت دندان کره ای و تورم چیست؟

همان طور که می دانید کشور ما تحت فشارهای اقتصادی زیادی است که تورم بسیار زیادی بر آن حاکم است. با افزایش نرخ تورم در کشور هزینه و قیمت ایمپلنت دندان کره ای نیز تحت تأثیر قرار می گیرد؛ زیرا قطعات و اجزای ایمپلنت از کره به کشور وارد می شوند و با افزایش نرخ دلار و ارز و همچنین تورم به قیمت آنها افزوده می شود و هزینه اولیه ای که برای وارد کردن ایمپلنت به کشور صرف می شود بالاتر می رود.

آنچه می خوانید! ...

مشاوره

دیدگاه‌ها
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیشتر بخوانید ...
ایمپلنت اینترالاک
ایمپلنت اینترالاک

ایمپلنت اینترالاک یکی از برندهای معتبر در صنعت ایمپلنت دندان است که به‌خاطر نوآوری و

ایمپلنت‌ بایوهورایزن
ایمپلنت‌ بایوهورایزن

ایمپلنت‌ بایوهورایزن (Biohorizon) یک شرکت پیشرو در زمینه تولید و توسعه فناوری‌های دندان و ایمپلنت‌

ایمپلنت زیمر
ایمپلنت زیمر

ایمپلنت زیمر (Zimmer Biomet) یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌های جهانی در زمینه تولید تجهیزات